torsdag den 15. september 2011

Work in progress

Nu har jeg fået hæklet en Andrea dukke baseret på et billede. Jeg har kigget både på billeder af den hæklede Andrea man kan købe i butikkerne og på billeder fra tv-serien. Ift. den hæklede figur man kan købe, synes jeg den er for aflang, med et for lille hoved og for små øjne, så jeg har forsøgt at gøre min mere rund og tyk. Men næbbet var rigtig svært og jeg er ikke helt tilfreds med resultatet, så jeg har tænkt mig at prøve igen. Det skal være større, længere og mere spidst. Og måske øjnene skulle højere op og længere tilbage - eller bare kigge mere op? Større kontrast mellem den lyse og mørke blå ville måske også hjælpe, men det er der ikke noget at gøre ved. Nogen der har forslag til forbedringer eller er den fin som den er?



27 kommentarer:

  1. Jeg synes den er sød som den er! Er meget imponeret af dit arbejde med hæklemønstre...håber jeg kan lære det en dag :)

    SvarSlet
  2. Den er da fuldstændig fantastisk.... Jeg er helt vild med den!!!

    SvarSlet
  3. jamen den er da fuldstændig helt fantastisk. Er helt vild med den. Den mangler ikke noget den er for mig helt perfekt

    SvarSlet
  4. Ja, jeg melder mig i koret....den er da rigtig fiiiiiin :o)

    SvarSlet
  5. Hvor er den fantastisk! Og hvor er du dygtig :)

    Jeg synes hun er virkelig fin som hun er, man kan sagtens se, at det er Andrea. Kan dog godt følge dig i det ed næbet, men tror måske også, at hun er fotograferet lidt oppefra, så det er svært for os, at vurdere.
    Øjnene kunne måske godt være en smule mindre og så sidde lidt højere - det er det der er med til at gøre hende skør at se på :)

    Men helt ærlig, så er din udgave fantastisk! Det er det der er gør hende personlig.

    SvarSlet
  6. Tak for den positive feedback. Det ku' da godt være jeg bare skulle gå i gang med at renskrive opskriften så:-)

    SvarSlet
  7. Piękna i pomysłowa papuga.Pozdrawiam:)

    SvarSlet
  8. Ina: Det er helt rigtigt - det skøre udtryk mangler lidt:-) Det vil jeg lige prøve om jeg kan gøre noget ved.

    SvarSlet
  9. Hvor er den bare skøn, virkelig godt gået!
    Glæder mig til at følge med i din Andrea-udvikling :D

    SvarSlet
  10. Hvor er hun blevet fin.
    Jeg kan rigtig godt lide at der i din version er forskel på størelsen af over og undernæb. Men du har ret, næbet er nok lidt til den brede side.
    Men hold op jeg synes at hun er skøn.
    Glæder mig til at følge Andreas udvikling.

    SvarSlet
  11. den er da bare blevet super fin!!!! helt sikkert inspiration til et af mine kommende projekter :)

    SvarSlet
  12. Jeg synes den øverste er den fineste. Ved ikke lige helt, hvad det er for en hæklet udgave, du har lavet, og hvilken en det er, man kan købe... Hvis din er den øverste, så synes jeg den er perfekt :) Hvis din er den lige nedenunder, så synes jeg farverne rammer forkert, og at øjenene er for små. Kan du ikke lave en DIY? Vil SÅ gerne lave en Andrea.....

    SvarSlet
  13. Synes den er SÅ fin! Er virkelig imponeret...men kan godt se hvad du mener med øjne og næb. Det er dog slet ikke noget der gør noget. Hun er da dejlig som hun er:)

    SvarSlet
  14. Wauw hvor er den flot, det er skisma godt klaret. Jeg glæder mig til at se Kaj

    SvarSlet
  15. Den er da alletiders, og skal da ikke være anderledes, for det er jo dig.
    Bare klem på venter på at se Kaj også. :-)

    SvarSlet
  16. Ej hvor er den bare fin... jeg bliver helt misundelig - sådan en vil jeg også have ;)

    SvarSlet
  17. Den er bare skøn som den er.... :-)
    Er helt vild med den
    Laila

    SvarSlet
  18. Mange tak for alt den super gode feedback:-) Selvom jeg også synes den er sød som den er, tror jeg den kan komme til at ligne Andrea mere - men det gjorde da lidt ondt at klippe næb og øjne af:-)
    Der kommer en DIY på den her, men om der også kommer en Kaj ved jeg ikke...

    SvarSlet
  19. Hold nu op. Jeg har lige fundet din blog og hvor er den altså fin. Du har jo et fantastisk godt øje for form og farve - og så ser det ud til, at du er lige så glad for robotter, som jeg er :-) (Jeg hepper på det nederste tapet længere nede på siden, det er rigtig fint).

    Du er selvfølgelig meget velkommen til at kigge forbi hos mig: http://tichtach.blogspot.com/

    KH

    SvarSlet
  20. Den er da bare fantastisk! Og hvis der kommer en diy, så ved jeg da godt hvad jeg skal igang med at hækle!

    SvarSlet
  21. Jeg synes den er skøn og fantastsik! Jeg synes faktisk din ligner bedre end den man kan købe. Min datter har en bog, hvor kaj og Andrea er babyer, og den ligner faktisk den rigtig meget! Jeg synes den er så sød!

    SvarSlet
  22. Jeg kan bedst lide din udgave!
    Synes, at hun minder mest om fjernsynets udgave :)

    Er det en opskrift, du sælger?

    SvarSlet
  23. Nej desværre. Opskriften har ligget her på bloggen, men jeg har nu fjernet den pga ophavsrettigheder.

    SvarSlet
  24. Eiii. Det er den opskrift jeg har ledt huller i jorden efter. Kan man få opskriften på en papegøje i andre farver? Så er det jo ikke længere andrea:-) min datter er bare så vild med hende og kaj, og jeg vil så gerne lave dem selv til hende.
    Fantastisk blog du har her ellers:-)

    SvarSlet
  25. Hejsa
    Den er godt nok nuttet din hæklede Andrea :-) jeg synes den er så fin som den er her .
    hilsen en der også hækler på livet løs........ senest hæklet et jordbær til nøglering og et meget romantisk sjal i englemasker :-)

    SvarSlet