tirsdag den 29. januar 2013

Ang. Andrea opskrift

Jeg får rigtig mange henvendelser om opskriften på Andrea, som jeg tidligere har haft liggende herinde. Så vidt jeg ved må jeg ikke dele den for DR, men jeg er altså ved at tage det op med dem igen, og håber det bliver muligt i fremtiden. Hvis der er nogle mails jeg ikke har fået svaret på ang Andrea opskriften beklager jeg. Det er fordi jeg har gået og ventet på svar fra DR, så jeg kunne skrive tilbage med et reelt svar, og nu har jeg altså mistet overblikket over hvem jeg skulle skrive tilbage til. Under alle omstændigheder håber jeg på at kunne få lov at dele opskriften igen.

17 kommentarer:

  1. Den er da også bare såååå fin, så vi krydser fingrene, for det kunne da være et hyggeligt lille ferieprojekt.

    SvarSlet
  2. Det kunne være så fedt, hvis du fik lov at dele den opskrift. Den er så fin.
    Lige så fin som dine bøger, jeg er vild med dem alle :)

    SvarSlet
  3. Her hjemme har vi dem alle fem (bamse, kylling, ælling, kaj og Andrea) fra Krea :) de er det absolutte yndlings legetøj! :)

    SvarSlet
  4. Hvor er Andrea da bare lækker - krydser fingre for at du må dele opskriften :-) Jeg har nemlig lige besluttet at hækling skal have endnu en chance, og så vil en Andrea da være super at kunne hækle :-)

    SvarSlet
  5. Ja det haaber jeg sandelig da ogsaa, for hold op hvor er hun soed. Du er desvaerre ikke med i den franske udgave af haandarbejde. Det vil jeg godt lige klage over hehe.

    SvarSlet
  6. Hej Maja
    Jeg vil rigtig gerne vide hvad DR siger til dig omkring at dele opskriften på Andrea. Det var mig der engang skrev til dig at du skulle passe på med at have den liggende, fordi jeg havde været i kontakt med DR fordi jeg havde lavet en opskrift på Kaj og jeg skrev frem og tilbage med deres juridiske konsulent og hun var hverken til at hugge eller stikke i med hensyn til at dele opskriften. Jeg måtte ikke engang masseproducere den til mig selv.
    Håber selvfølgelig de har lavet om på deres holdning, for så har jeg en opskrift på Kaj jeg gerne vil dele.

    SvarSlet
  7. Det er helt vildt, at du kan lave en opskrift på en Andrea :) Det er supersejt!

    Måske kunne du samarbejde om at lave en bog med karakterer fra DR:
    - Kaj og Andrea
    - Bamse og Kylling evt Ælling
    - Anna og Lotte

    mv.

    Den bog ville jeg købe :)

    Men hvad ved jeg :)

    God aften.

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  8. Jeg glæder mig også til at høre hvad de siger. Jeg kan godt forstå de ikke vil have man tjener penge på det - eller stjæler forretning fra dem, men det mener jeg nu heller ikke man gør ved at dele opskriften. Jeg ved der er flere butikker der sælger dyr hæklet efter mine opskrifter - det tror jeg heller ikke jeg sælger færre bøger af:-)

    @Jenny: Haha, det har jeg også skrevet til dem:-)

    SvarSlet
  9. Jeg håber du får lov,jeg havde hentet den da den lå på din blog,og skulle bruge den til en længe ventet baby,men så gik min computer agurk og slettede indhold ???!!!,,og jeg fjols havde selvfølgelig ikke gemt på usb,så jeg krydser fingre OG tæer
    God aften til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er den bare nuser. Har lige lagt den på min computer, til brug når mine nuværende projekter er færdige.
      Og så håber jeg du får lov at dele Kaj opskriften. De kan jo næsten ikke undvære hinanden ;-). Hvilke bøger er det du har skrevet? Lyder spændende

      Slet
  10. Seriously?!??! Synes de ikkede får rigeligt med penge via licens. Troede public service dækkede over gratis tv til enhver smag, så må man vel også have lov til at hækle sin egen Andrea, den kommer jo alligevel aldrig til at ligne den bamse DR sælger af kaj og Andrea.

    SvarSlet
  11. Hej har du fået lov til at dele bamse og kylling også
    Det vil glæde mig meget Conny

    SvarSlet
  12. Jeg har ikke spurgt, men jeg har heller ikke haft held med at hækle nogle der blev pæne, så jeg har ikke umiddelbart noget at dele:-)
    Med venlig hilsen
    Maja Hansen

    SvarSlet
  13. Ville os være meget interesseret i en bamse, kylling og eller ælling opskrift :)

    SvarSlet
  14. Jeg har ikke så meget held med Bamse, så jeg tror desværre ikke det er noget der kommer:-)

    SvarSlet
  15. Elsker din Andrea figur :-) Her er mit bud på kylling og ælling, men ikke så vellykket som din opskrift men så er der mulighed for forbedringer :-)

    http://anne-banana.blogspot.dk/2014/09/diy-lling.html

    SvarSlet