Pages - Menu

mandag den 19. maj 2014

Oreos

Jeg gik i sin tid i gang med materiale til en bog med hæklede madvarer, men jeg kunne hurtigt se at det ikke var min stærke side. Derudover synes jeg også at figurhækling er sjovere (det finder man ud af når man sidder og er klar til at putte øjne og fødder på hæklede pizzaslices).

Det samme gjaldt egentlig for Hæklet Frugt og Grønt, men der var jeg alligevel vild med det enkle udtryk og de mange variationsmuligheder, ift at bruge frugterne som pivedyr, rangler etc. Efter 3 bøger om figurer var det også sjovt at kaste sig over noget andet.

Men jeg har altså smidt håndklædet i ringen ift. at hækle madvarer, men vil dele lidt fra processen. Her er en af mine første forsøg:



Oreos

Top
1. omg (sort): Start med 6 fm i en mr (6)
2.-6. omg: forøg hver omg med 6 fm (12-36)
7. omg (hvid): 36 fm i bl (36)
8. omg: 36 fm (36), luk af
Hækl 42 fm med sort i fl fra 6. omg.

Bund
1. omg (sort): Start med 6 fm i en mr (6)
2.-6. omg: forøg hver omg med 6 fm (12-36), luk ikke af
Sy bunden fast til toppen. Sy kun i bl.
7. omg: forøg omg med 6 fm (42), luk af.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes da bare du skal putte øjne på madvarerne! Kender du mon Amogurumi food bloggen? http://amigurumifood.blogspot.dk/ Synes det er super fint med øjne på maden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er enig. Og så var jeg nødt til at besøge den blog (havde ikke set det før). Og det er nuttede sager!

      Slet