Pages - Menu

onsdag den 23. november 2011

Er al omtale god omtale?

Fik et tip om at indslaget fra Aftenshowet var med i Natholdet og dum som jeg er (hvilket Anders Breinholt også understreger i udsendelsen:-)) så jeg programmet på Sputnik. Lidt ironisk at Søren Rasted siger til sidst at han selv bliver rigtig ked af dårlig omtale. Hvis der er nogen der har set programmet vil jeg lige understrege at mit ærinde aldrig har været at lave diktatorer og terrorister alene, men at lave et projekt om mennesker der på godt og ondt har sat deres præg på historien, hvad enten vi kender dem fra politik, religion eller popkultur.

Kan ikke lade være med at tænke på om det virkelig er rigtigt at al omtale er god omtale, for så skal jeg jo bare være glad for at have været med. Jeg tror dog ikke det gør sig gældende for Agnes Cupcakes i disse dage...






15 kommentarer:

  1. Hej... jeg kan desværre ikke se indslaget fra Natholdet, men kiggede lige aftenshowet.

    Jeg tror ikke du skal være bange for at den omtale du fik i natholdet vil påvirke dig hverken positivt eller negativt...
    De som har interessen for dit arbejde de kan jo se at du har lavet et bredt udvalg af figurer og ikke kun Hitler...

    Enig, det er kontroversielt at hækle Hitler, men helt ærligt, så slog han jo ikke flere mennesker ihjel end Lenin, Mao eller mange andre historiske figurer har gjort... Det ved de, som kender vores verdens historie godt....

    Jeg vil også give dig ret i, at Muhammad ikke passer ind i din sammenhæng... Jeg ved du har lavet Jesus, men du har jo ikke prøvet at lave Gud eller Allah...

    Held og lykke med dine historiske figurer. Lad dig ikke skræmme af en komiker, for det er det Anders Breinholt er...

    SvarSlet
  2. Øv :S Det lyder ikke rart. Hvilken dato sendte de det med natholdet og hvor langt inde i klippet? Vil lige se hvor lavt man kan synke.

    Det lyder negativt :S Men pyt med dem. Jeg ELSKER dine små historiske hæklerier!

    Og godt show i Aftenshowet!

    SvarSlet
  3. hejsa
    Ville bare lige give mit besyv med her hos dig-
    Jeg så det- programmet sent i går aftes, holder faktisk meget af det og smiler tit med med tandbørsten i munden (grundet sene sendetid)- Ville bare sige- her smilede jeg ikke!
    - Man kan joke på mange måder og kan sagtens forstå hvis det stødte dig men helt ærligt så var min eneste tanke da jeg så det- sikke narhoveder- mage til snobberi skal man lede længe efter...
    Vær stolt af det du gør- du gør det godt!- og "skid hul i dem" det er jo forsøren det nemmeste i verden at højne sig selv på bekostning af andre..og det var det her så et udemærket ex. på.
    god dag smil fra Rikke

    SvarSlet
  4. Ej HELT ÆRLIGT!!!!
    Nu må visse små,imbecile,selvcentrerede, stupide idioter kr*ftpedervæltemig STOPPE!!!
    Jeg har IKKE set programmet med AB(en) da jeg konsekvent vælger ALT fra hvor han skulle risikere at vise sit ufatteligt grimme fjæs, men hvis han har udtrykt sig på nogen måde negativt omkring dine fantastiske firgurer, så burde ha helt alvorligt fannemar godt nok sidde med den klammeste smag i munden lige nu!!!
    NØØØØJ, jeg er godt nok så gal lige nu at jeg ryster!!!!!
    For hvad i hede hule helvede bilder han sig ind???

    Jeg kan så ABSOLUT INTET forkert ELLER kontroveriselt for den sags skyld, at hækle en figur af f.eks Hitler!

    Er det da for pokker så meget værre end at tegne ham??
    Skrive bøger om ham??
    Lave film om ham!??

    Maja - søde menneske, jeg håber virkelig at du ikke, på nogen måde vil lade den slags små, lave, intetsigende mennesker gå dig på, eller tillade dem at få indvirkning på dit humør, din dag, eller dine kreative udfoldelser!!!! ♥
    Han er et tåbeligt menneske, der bliver nødt til at prøve at sværte og trampe på andre, for selv at kunne fremstå som værende bare en lillebitte smule.
    Hvad han absolut ikke er.
    Han er lavere end opkast fra en skabet hund i Marokko!!!!

    SvarSlet
  5. Fandt det! De er ikke særlig søde "Noget af det dummeste nogensinde". Det er godt nok ikke pænt sagt at det ikke er særlig godt lavet. Men tror ikke du skal tage det så tungt.

    Alle mennesker der lavet noget specielt / anderledes, har folk der kritiserer dem. Bare tænk på alle dem der elsker dine små figurer. Og Anders vælger jo bare at lægge vægt på diktatorer og terrorister for at få sagen vendt til hans syn på det.

    SvarSlet
  6. Altså at de siger det ikke er flot lavet, det syntes jeg er helt hen i vejret.. Det kan godt være Sørens mor hækler, men det gør jo ikke lige ham til mester i det. Ydermere så havde du nok ikke fået udgivet to bøger hvis ikke det var fordi at du var god til at hækle.

    En anden diskussion er jo, som de selv siger, hvornår er det for meget? Og det er jo en smagssag. Jeg bliver ikke stødt af at du har hæklet hitler, men det kan godt være at der er nogen der gør, men i det tilfælde, så må de jo bare holde sig væk.

    SvarSlet
  7. Mange tak for opbakningen:-) jeg synes også de var lidt hårde, men jeg ved jo også at det er det programmet går ud på. Måske anders breinholt skulle ha en lille rødhåret figur med posten:-) men tror måske det bare ville være vand på møllen... Til jer der gerne vil se det ligger programmet på Sputnik og er gratis at se i dag. Jeg tror klippet fra aftenshowet kommer 5-10 min inde i programmet.

    SvarSlet
  8. Jeg så programmet og tænkte faktisk over deres kommentar. Men jeg syntes du skal tage det som en ros - den man tugter elsker man! og de bruger netop humor og "mobning" til alt. først blev jeg lidt "hey stop lige din røvbanan! over deres thy bemærkning da jeg selv er fra thy. Jeg er Godt nok ikke er stolt over idioten kasper de har brugt i programmet og derfor mener repræsenterer hele Thy- men ja det hele er kærlig ment og man skal tage det med et gram salt:)

    Og Jeg syntes dine figurer er helt faktastiske - de fokuserede på de to der kunne komme en "god" joke/historie ud af. Men de er og bliver mænd - og ja dem kan man jo ikke forlange for meget af...

    Jeg syntes din ide med en lille anders figur med rødt hår, ølvom der titter ud af jakkesættet og MANGELENDE overskæger er super. Evt. lav et lille overskæg på en pind ( ligesom man kan få masker til fastelavn) som figuren kan stå med i hånden - bare lige for at sige tak for sidst;)

    Og når man møder ting som dette - bare smil og sig fuck it....:)

    SvarSlet
  9. Jeg synes at det de sagde var for plat. Anders Breinholt ville bare finde et rimeligt komisk emne at starte en debat op med Søren. Jeg er helt enig med de andre kommentarer. Det du laver er sjovt og spændende, og er med til at gøre hækling mere nutidig, hvilket kan tiltrække mange nybegyndere.
    Fedt med reklamen! Du kan sikkert sælge mange af dem!

    SvarSlet
  10. hihi sidder lige og tænker på at du skulle hækle en figur af anders og på den måde vende det til noget positivt og mon ikke han ville blive glad han er jo med på sjov og løjer:O)

    SvarSlet
  11. Jeg har ikke set det, men er ked af at høre, hvis du har fået dårlig omtale. Men de gør jo grin med ALLE i natholdet! Jeg synes altså, at du laver KUNST!!! Glem alt om dårlig omtale- du har gudindestatus i min verden! Ønsker mig alle dine historiske hæklerier, så må de kalde mig lige det de vil :)

    SvarSlet
  12. Fedt fedt fedt :D
    Så fik jeg også set programmet, og ok, ved ikke helt hvor han vil hen med at sige dum så mange gange. Men resten af indslaget var da udelukkende positivt, og han slutter endda med at opfordre dig til at blive ved :)
    Syntes helt klart han skal have en lille sig selv tilsendt engang,(måske er du heldig at blive omtalt en gang til), men jeg forstår ikke helt hvor i får det der med overskæg på pind fra? :p

    SvarSlet
  13. Det med overskæg på en pind: mener at de i et program snakkede om skæg og at den kære anders skulle go et, men var bange for at han ikke kunne - og der er intet overskæg. Mener også tidligere de har gjort lidt grin med at alle andre kunne gro et overskæg men han kunne ikke:) Så kunne det lige være en "tak for sidst" mobning med at han ikke kan gro skæg men at hækle samfundet er storsindet nok til at lade ham snyde sig til en.

    Eller noget lignenede:)

    SvarSlet
  14. Jeg synes, at det er ærgerligt, at der er så mange, som har så travlt med at nedgøre dine historiske hæklerier. Tænk, at man kan lave så stort et nummer ud af noget så småt. ;)

    Hvordan har du det med indslaget? Kan du abstrahere fra det, eller føler du dig ramt?

    Kreative RainbowMe's idé om at hækle en figur af Anders Breinholt og sende den til ham, er ret sjov. :)

    SvarSlet
  15. From: Ej, jeg slukkede åbenbart inden han blev mere positiv:-)
    Sommerfugl: Jeg havde helle rikke fanget det med overskægget, men det er en rigtig god idé. Men man skal jo smede mens jernet er varmt og i min nuværende babyboble vil det tage flere måneder at hækle ham:-)
    Filibaba: Følte mig lidt ramt lige da jeg så det, men det kom hurtigt på afstand - især fordi jeg har fået så god opbakning:-)

    SvarSlet