Pages - Menu

lørdag den 6. april 2013

Om garn

Jeg har fået en del henvendelser omkring hvilket garn jeg bruger til mine bøger. Jeg har ikke skrevet mærket i bøgerne, da man selvfølgelig kan bruge mange forskellige typer alt efter hvad man godt kan li' at arbejde med. Men derfor kan det selvfølgelig stadig være rart at vide:-)

Til de helt små figurer bruger jeg SISU fra Sandnes. Til det meste legetøj bruger jeg Baby Eco Ull (er bla. brugt til figurerne i Hæklet Legetøj). Til store figurer bruger jeg Naturuld (er brugt til de store dyr i Hæklet Legetøj).
Jeg bruger først og fremmest disse typer fordi de er behagelige at arbejde med, men Baby Eco Ull bruger jeg i høj grad til legetøj fordi det er økologisk.

Jeg har ikke nogen aftale med nogen af firmaerne, så det her er ikke en reklame for nogle af garntyperne, blot en serviceoplysning:-)





5 kommentarer:

  1. Baby eco ull ser da også vildt dejligt ud. Hvor køber du det henne? Jeg har nemlig spurgt i min lokale garnbutik i Brønshøj, og der havde de kun en slags i tre forskellige pastelfarver. Det synes jeg var lidt fesent. Men jeg hækler mest til min lille datter på 10 måneder, så det ville jo være skønt at finde noget ordentligt økologisk garn :)

    SvarSlet
  2. Jeg køber det i min lokale garnbutik i Valby eller online hos Garnlagret.se

    SvarSlet
  3. åh beklager mit seneste spørgsmål i dit nyeste indlæg. kan jo se svaret er at finde her. mvh marie

    SvarSlet