Pages - Menu

lørdag den 29. januar 2011

Skåle


Jeg skal flytte om et par måneder og er så småt i gang med forberedelserne. Jeg har bla. lavet disse skåle, som jeg tænkte skulle stå i gangen og bruges til cykellygter og nøgler. Skålene matcher nemlig et fantastisk billede i sort, rød og hvid jeg skal have hængende ovenover. Idéen har jeg oprindeligt fra en gymnasieveninde, som er uddannet pottemager og super dygtig maler og formgiver. Hendes hjemmeside er her. Jeg har siden set skålene i mange forskellige sammenhænge, så hvor de egentlig kommer fra ved jeg ikke. De laves ved at bage en vinylplade over en skål ved 200 grader i ganske få minutter. Det er dog ikke alle der falder lige heldigt ud, så det er godt at have en del plader at eksperimentere med.

6 kommentarer:

  1. Min datter har sådan en skål på værelset...en julegave fra hendes faster fra nogle år tilbage...det er skøn skål... faktisk har jeg set sådan nogle skåle i designbutiker til forskelligepriser omkring 500kr vildt.. :)
    Sabine

    SvarSlet
  2. Super fed idé! Og vinylplader kan jo købes til ingen penge i dag :)
    Hvor stor skal skålen være i forhold til pladen?

    SvarSlet
  3. 500 er jo helt vanvittigt - måske de bruger nogle helt særlige vinylplader:-)

    De skåle jeg har brugt er 14 cm i diameter og 9 cm i højden. Det betyder at pladen kommer til at røre ved skålens sider og formes efter dem.

    SvarSlet
  4. Tak :) Det må jeg helt sikkert prøve!

    SvarSlet
  5. Hej Miamaja
    Jeg har tildelt dig en velfortjen blog award.
    Du kan se mere her :

    http://betinaolsen.blogspot.com/2011/01/award-modtagere.html

    Hilsen
    Betina

    SvarSlet
  6. Hej Betina
    Tusind tak, det er jeg super glad for:-) Glæder mig til at se hvad det er.

    SvarSlet