Pages - Menu

torsdag den 25. august 2011

Projekter som faldt skævt ud


Jeg har her samlet et par eksempler på projekter som ikke er faldet helt ud som forventet. Nogen gange er resultatet alligevel blevet godt og andre gange har det været spild af garn. Jeg laver ofte skitser, men tit må realismen føje for et særligt udtryk og så er det man kan komme langt væk fra det der oprindeligt var tænkt.

Jeg ville gerne lave en truck, men det ligner altså meget mere en sportsvogn. Jeg synes dog at hvis man gør sig umage kan man se det som begge dele (ligesom med billedet af heksen/den unge dame)


Flodhesten her ligner mest en lilla mumitrold - og ikke en køn en af slagsen. Hæklet i garnstr 7, så den er temmelig stor.


Orangutangen er blevet til en løve med hår på ryggen - men den ser sød ud. Orangutangen kan findes som DIY her og er en af mine yndlingsfigurer.


Dragen her var egentlig tænkt som en krokodille, men det er altså endt som en lille drage, som jeg faktisk er rigtig godt tilfreds med.

13 kommentarer:

  1. Smiler, hvor er de bare søde. Det er ikke altid man rammer hvad udgangspunktet, men glæden er ikke nødvendigvis mindre af den grund -s- Jeg kan se, at du bruger filt til takker, øjne osv. limer du dem på? og evt. med hvad? -s-
    God fredag -s-

    SvarSlet
  2. Hvis det er til pynt eller større børn (der ikke putter tingene i munden) limer jeg filten med hobbylim fra Panduro. Det er meget effektivt... Men til små børn syr jeg filten fast.

    SvarSlet
  3. jeg synes du er dygtig. Du har knækket koden mere end jeg nogensinde kommer til.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  4. Ha ha... jeg kend det ALT for godt!!! -men synes nu alle dine ting er fine, selvom de måske ikke lige ligner det de skal. Troede også bilen var en sportsvogn. ha ha.. -og jeg er helt TOSSET med din mummi-flodhest. Ihh den er altså sød.

    hav en skøn, skøn weekend.

    kh Kristiane

    SvarSlet
  5. De er da vildt søde alle sammen. Du er god til de figurer, nyder dem i fulde drag.

    SvarSlet
  6. Synes bilen ligner mest en truck, så i mine øjne har du ramt plet med den ;)
    ELSKER dragen. Hold da op hvor er den nuser! Kommer der en DIY på den? Hvis der gør, så skal jeg presse mine hækleskills til det yderste, og få lavet sådan en. Klem Pernille - pescno.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Krokodille/dragen er faktisk et af de dyr der ikke er blevet plads til i min næste bog 'Flere Hæklede Dyr', så jeg har en DIY på den. Den skal bare skrives ren:-)

    SvarSlet
  8. Haha er VILD med flodhesten, den er sgu da søøød! :D
    Troede faktisk, at orangutangen var en løve :p

    SvarSlet
  9. Jeg er vild med dragen! Som jeg altså også synes ligner en dinosaur, hehe. En opskrift på den ville være fantastisk :o)

    SvarSlet
  10. De er super fine og på ingen måde mislykkede :-) Nogle gange skal der "fejlskud" til, før man finder det helt rigtige - andre gange viser det sig, at fejlskuddet var det bedste, der kunne ske!

    SvarSlet
  11. Hej Maja.
    Jeg ved dette er et gammelt indlæg, men min niece har forelsket sig i din søde flodhest.
    Har du en opskrift på den?
    - Camilla

    SvarSlet